Workshop Werken aan meer-waarde 1:
ondernemen in de nieuwe economie

Welke waarden bepalen de toekomst van je bedrijf of organisatie? Het geluk van mensen, de stabiliteit van samenleving en klimaat? En hoe kun jij als ondernemer of bestuurder meervoudige en maatschappelijke waarden meten en zichtbaar maken, zodat jouw organisatie toekomstbestendiger wordt in de nieuwe economie?

Dat leer je in de workshop Werken aan meer-waarde 1 – Ondernemen in de nieuwe economie, op woensdag 21 november 13:00 – 17:00 in Driebergen.

 

Wat is er aan de hand?

De rechter heeft de staat in hoger beroep gesommeerd meer te doen tegen klimaatverandering. Volgens het IPCC mogen we ècht niet boven 1,5 graad opwarming komen en onze footprint is zo groot dat de draagkracht van de Aarde telkens in augustus alweer op is. En met de Cumex Files hebben we het volgende financiële schandaal alweer bij de kop.

Zover hebben we het in de oude economie laten komen, door een eenzijdige focus op financieel resultaat.

 

Wat kun jij daar aan doen?

We weten ook best dat het anders moet. MVO en circulaire economie, donut en development goals, het zijn maar een paar van de termen die staan voor een andere aanpak. Een aanpak waarin meervoudige, maatschappelijke waarden een grote rol spelen en die gericht is op een veilige en menswaardige samenleving, nu en voor later.

Die verandering is al begonnen, met richtlijnen voor duurzaam inkopen door overheden en bedrijven tot consumenten die steeds kritischer worden op duurzaamheid. Elke organisatie krijgt er mee te maken. En elke organisatie kan zich voorbereiden op het werken met meervoudige waarden. Dat maakt je toekomstbestendig.

 

“Het bevestigde mijn gevoel dat het goed in elkaar zit en mensen/bedrijven dit zouden moeten meemaken. Het is dé manier van leren waar ik helemaal achter sta, in het moment en met en van elkaar, waarbij blinde vlekken helder worden en direct aangepakt kunnen worden.”

Hoe doe je dat?

Hoe zet je meervoudige en maatschappelijke waarden in, wat is hun betekenis, hoe meet je ze en hoe maak je ze zichtbaar? Hoe dragen ze bij aan winst én maatschappelijk resultaat?

Dat laten commonizers zien in de workshop ‘Werken aan meer-waarde-1: ondernemen in de nieuwe economie’.

De workshop geeft inzicht in meervoudige waarden en hun betekenis voor de toekomstbestendigheid van je organisatie in een veranderende samenleving, en laat zien hoe je als ondernemer of als bestuurder met (en in) je organisatie daarmee om kunt gaan. 

 

We geven inzicht in:

  • wat is de nieuwe economie 
  • wat zijn de meervoudige waarden van de nieuwe economie
  • hoe hebben die invloed op mijn organisatie en mijn stakeholders
  • hoe meet ik meervoudige en maatschappelijke waarden en hoe maak ik die zichtbaar
  • hoe betrek ik mijn stakeholders succesvol in dat proces

 

De workshop is een introductie op de trainingscyclus ‘Werken aan meer-waarde-2’ die in 4 bijeenkomsten van een dagdeel dieper ingaat op

  • meten en zichtbaar maken van meervoudige waarden met de methodiek volgens de common value matrix 
  • de belangen van stakeholders analyseren en in kaart brengen, en effectief opzetten en voeren van een stakeholderdialoog
  • resultaten zichtbaar maken in een maatschappelijke balans en deze effectief communiceren
  • plannen van de impact en je maatregelen volgens de Theory of Change en de feedback daarvan gebruiken als input voor een nieuwe verbetercyclus.

 

Als je na de introductie besluit om de hele cyclus te volgen, worden de deelnamekosten van de introductie volledig verrekend.

 

Voor wie?

  • Bedrijfsleven: ondernemers, directeuren, R&D, innovatiemanagers, medewerkers CSR/compliance,  inkopers, projectleiders, consultants, new business experts
  • (Semi) Overheid: bestuurders, beleidsmakers, projectleiders, politici
  • Non-profit organisaties

 

Wanneer: woensdag 21 november 2018

Tijd: 13:00 – 17:00 uur

Waar: Antropia, Driebergen-Zeist

Kosten: normaal € 495,-, met introductiekorting van 50% nu tijdelijk € 245,-!

Take-aways:

  • concrete voorbeelden hoe je toekomstbestendig wordt in de nieuwe economie
  • kennis over hoe je meervoudige waarden kunt meten
  • kennis over het belang van stakeholderbetrokkenheid en open dialoog
  • Interesse en zin in het volgen van de training 😉